Wikia

De Fabeltjeskrant Wiki

Woefdram

136pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Woefdram.jpg

Woefdram zoals hij eruitzag in de jaren tachtig

Woefdram is een personage uit De Fabeltjeskrant. In eerste instantie werd hij veelal Dram genoemd.

Karakter Edit

Woefdram is afkomstig uit het Nijverdal, evenals Hektor en Snoespoes. Hij is een onbetrouwbaar, harteloos schepsel dat zichzelf ten doel heeft gesteld om Juffrouw Ooievaar te dienen. Hij doet dit op een niets ontziende wijze. Het is dan ook niet vreemd dat al zijn mededieren een hartgrondige hekel aan hem hebben. Zelfs Juffrouw Ooievaar zelf vindt het soms te ver gaan hoe hij haar steeds de hemel in prijst. Met Zoef de Haas, Juffrouw Ooievaars andere assistent, leeft hij constant op gespannen voet.

Ongeluk Edit

In de tweede serie van De Fabeltjeskrant raakte Woefdram een van zijn ogen kwijt doordat hij roekeloos met vuurwerk omsprong. Sindsdien ging hij door het leven met een ooglapje.

Uiterlijk Edit

Toen De Fabeltjeskrant in 1985 weer zou worden uitgezonden, werd er van elk personage dat weer een rol zou gaan spelen een nieuwe pop vervaardigd naar het voorbeeld van de oude versie. Een uitzondering hierop was de nieuwe Woefdram-pop, die nogal wat verschillen vertoonde met zijn voorganger. Zo had de oude versie een geheel blauwe vacht en ogen met pupillen, terwijl de Woefdram uit de jaren tachtig blauw-beige was en kraagoogjes had.

Around Wikia's network

Random Wiki