Wikia

De Fabeltjeskrant Wiki

Juffrouw Ooievaar

136pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Juffrouw Ooievaar.jpg

Juffrouw Cato Ooievaar was een van de eerste personages in De Fabeltjeskrant. Zij kwam voor in beide seizoenen van de serie, alsook in de musical.

Karakterbeschrijving Edit

Juffrouw Ooievaar voelt zich de baas van het Grote Dierenbos en ze wordt hierin gesteund door haar volgzame assistenten Woefdram en Zoef de Haas, al vindt ze Woefdrams betiteling 'hoogbenige majesteit' net weer te ver gaan. Ze voelt zich geroepen om alle gebeurtenissen in het Grote Dierenbos stevig in de hand te houden, hierin nauwelijks geholpen door de andere bewoners van het bos. Die vinden dat Juffrouw Ooievaar met haar beide benen op de grond moet blijven staan. In de volledige versie van het Fabeltjeskrant-beginthema zingt Meneer de Uil dat zij een 'lange, spitse snavel vol met bitse praatjes' heeft. Desalniettemin is zij een gerespecteerde dame, voornamelijk doordat ze in crisissituaties vaak het voortouw neemt om naar een oplossing te zoeken.

Actrices Edit

In de serie werd haar stem ingesproken door Elsje Scherjon. In de musical uit 2007 nam Ilona Stokvis de stem voor haar rekening.

Around Wikia's network

Random Wiki